Керівниця серіального виробництва StarLightMedia: «Ми маємо показувати жінкам нових героїнь, які здатні на самоподвиг»

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/media.my.ua/feed/81/d05d2535c64cb4c943d14e24d356d54e.png

Галина Балан-Тімкіна каже, що має ідею відзняти серіал про життя не типової для українських серіалів героїні, відомої художниці Катерини Білокур.

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/media.my.ua/feed/81/d05d2535c64cb4c943d14e24d356d54e.png

Керівниця серіального виробництва StarLightMedia Галина Балан-Тімкіна під час виступу на конгресі MediaForShe розповіла, як упродовж двох років подавала ідею серіалу «Принцеса квітів» про видатну українську художницю Катерину Білокур, на пітчинги від Держкіно, однак проєкт так і не підтримали.

Вона пояснює, що в українських глядачок закладені соціальні стереотипи щодо того, що найбільшим скарбом життя є чоловік їхньої мрії. «Коли ми з вами подивимося на серіальну драматургію з чоловічого боку, то побачимо, що для чоловіка жінка — ще один трофей. Коли він, наприклад, рятує всесвіт. Жінка весь час має в серіальному контенті відповідати чиїмось вимогам, вона ніколи не стоїть в центрі, — каже Галина Балан-Тімкіна. — Наприклад, якщо ми говоримо про материнство, то в його центрі стоїть не матір, а діти. Якщо ми говоримо про родину, про любов, то в центрі цієї теми стоїть чоловік мрії, якщо про роботу — то там стоїть суворий начальник. Ми не даємо жінці в серіальній драматургії зрозуміти свою самоцінність, не даємо їй змоги вибрати себе».

На думку Галини Балан-Тімкіної, ініціативи по створенню контенту, які б висвітлювали дійсно проблеми гендерної рівності, проблеми насильства в родині, сімейні проблеми, мають підтримувати державні інституції. Адже саме канали вимушені ризикувати з таким контентом, через який аудиторія може від них відвернутися. «Я вважаю, що нову героїню серіальну має допомагати в Україні робити саме держава, державні інституції. Особисто я шукаю можливість зняти серіал про Катерину Білокур — всесвітньовідому художницю, про картини якої знає весь світ, вони виставлялися в Луврі. Вона народилася на початку 20 століття, пережила два голодомори, її дискримінували батьки, односельці, радянська влада. Вона заради того, щоби займатися мистецтвом, відмовилася від родини, — каже Галина Балан-Тімкіна. — Вже два роки поспіль я приходжу на пітчинги від Держкіно, і бачу себе серед програвших, Держкіно відмовляє мені в цій ініціативі. Але це нова українська героїня, надсучасна, яка обирає себе, своє покликання, самовизначення. Ми маємо на телебаченні, в серіальній продукції, показувати жінкам такі приклади нових героїнь, які здатні на самоподвиг. Але перемагає розважальний контент. Але я надзвичайно вірю, що такі нові героїні, при підтримці держави, з’являться на нашому телебаченні і наші співвітчизниці ними надихатимуться».

Керівниця серіального виробництва StarLightMedia додає, що Держкіно також не підтримало ідеї серіалів про Лесю Українку, Олену Телігу, Квітку Цісик.

Нагадаємо, ООН Жінки в Україні з 2018-го року проводить щорічний HeForShe Congress, який стосується теми гендерної рівності та недискримінації. Цього року HeForShe Congress трансформувався у MediaForShe Congress, під час якого різні гравці медіаіндустрії обговорили свої можливості у боротьбі за гендерну рівність та відповідальність у зміні підходів до репрезентації жінок та створенні недискримінаційного контенту.