supadupanews

Велась певна політика, щоб нав’язувати пригнічений стан, — Журавчак про український фольклор

Музикант, генеральний продюсер фестивалю «Трипільське коло» Орест Журавчак у програмі Олексія Толкачова «БДСМ. Болючі розмови» спростував популярну думку про те, що більшість українських народних пісень мають песимістичний характер.

Підпишіться на Знай у Google News! Тільки найяскравіші новини!

Підписатися

«Справді, у словах пісень закладено багато «ой!» про нещасну долю, нещасливе кохання, як сатисфакція чогось. Але відверто скажу: цей стереотип, на мою думку, формували свідомо у ХХ сторіччі. Більшість збірників підбиралася саме так. Я себе згадую у шкільні роки, були всі такі за упокой народні речі. Я займаюся народною музикою, традиціями дуже багато років, і супер-позитивної, енергетичної, якісної, класної музики, і тим більше пісень, які підбадьорюють і зворушують, їх дуже багато. Але, на мою думку, велась певна політика, щоб нав’язувати пригнічений стан», — каже він.

Артист себе відносить до позитивістів: оптимізм – це наше все навіть у найскладніших ситуаціях.

«Тому що в Україні інакше не можна. Думаю, що у нас дуже в балансі. Можу пройтись по різних субкультурах. Наприклад, у бойківській культурі дуже цікава гармонія, це мажоро-мінор. В одному творі завжди використовується мажоро-мінор, поєднання. Це унікальна саме бойківська культура. Це як інь-янь, біле-чорне, воно поєднується в одному. Через музику подається ця сутність світогляду», — каже він.

Гуцульська музика інша, вона повністю в мажорі, структурована по-іншому.

«Такі гірські хлопці, ого-го, які зразу дають такого драйву танцювального. Центральна Україна теж має свої колорити, має свої розспівні пісні. Інколи вдавалось послухати в палаці «Україна», коли там ще робили великі звіти областей. Вийшов квінтет бабусь – у мене перший раз таке було, що вони починають співати, і йде структуризація простору. Такі гармонії виділені, так вистроєні ці речі, що ти хоп – і попадаєш у певну атмосферу, і простір структурується. Музика має цю властивість», — каже артист.

Знай.ua повідомляв, як трансформувалося поняття російської величі: «У Росії є інтерес обнулити стан речей».

Також Знай.ua повідомляв, що Назаренко розповів, як у Києві на початку 90-х побувала всесвітньо відома творча тусовка.